مشاوره های ونوس

ساخت وبلاگ

مطالعه کنکور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است وگام مهمی برای رسیدن به موفقیت محسوب می‌شود. از آنجاییکه مطالعه و درس خواندن یک مهارت به حساب می‌آید باید روش‌های دست‌یابی به این مهارت را یاد بگیرید. می‌توان گفت با تلاش و پشتکار و به کارگیری روش‌های صحیح مطالعه می‌توان به موفقیت دست پیدا کرد. با توجه به اینکه دانش آموزان زیادی اعم از مشغول به تحصیل و فارغ التحصیل هر ساله در کنکور شرکت می‌کنند. بسیاری از دانش آموزان با شروع مدارس نمی‌دانند که چطور همزمان خود را برای کنکور آماده کنند. از طرفی فارغ التحصیلان فرصت بیشتری برای مطالعه کنکور خواهند داشت به همین دلیل روش صحیح مطالعه از اهمیت بالایی برخوردار است. می‌توان گفت گاهی مسئله مطالعه در دانش آموزان مشغول به تحصیل مخصوصا آنهایی که عملکرد ضعیف دارند آنقدر پررنگ می‌شود که منجر به از دست دادن روحیه در آنها خواهد شد. که این امر مانع از رسیدن دانش آموزان به موفقیت می‌شود. در صورتیکه دانش آموزان روش صحیح مطالعه را بدانند خواهند توانست زمان خود را مدیریت کنند و به موفقیت دست یابند. بهتر است بدانید که موفقیت و پیروزی با برداشتن گام‌های صحیح و همچنین با پشتکار و تلاش فراوان حاصل می‌شود. از عوامل مهمی که برای رسیدن به موفقیت موثر می‌باشند می‌توان به مواردی از قبیل برنامه ریزی، روش‌های صحیح مطالعه کنکور، مرور مطالب، اعتماد به نفس و انجام فعالیت با علاقه، زمان مطالعه و مکان مطالعه اشاره کرد. گام اول در رسیدن به موفقیت یادگیری نکات مطالعه کنکور است که با بکارگیری روش صحیح قادر خواهید بود از رقیبان خود چند گام جلوتر باشید.

روش های صحیح مطالعه کنکور

دانستن نکات مطالعه از عوامل موثر در رسیدن به موفقیت محسوب می‌شوند. در اینجا به 10 شاه کلید طلایی مطالعه کنکور اشاره می‌کنیم. با به کارگیری این روش‌ها خواهید توانست رتبه برتر و قبولی خود در دانشگاه را تضمین کنید.

  1. مطالب را به صورت بخش‌های کوتاه مطالعه کنید: برای افزایش تمرکز بهتر است مطالب را به بخش‌های کوتاه تقسیم کنید و برای هر بخش ده الی پانزده دقیقه فرصت بگذارید. سپس راجع به مطالبی که مطالعه کرده‌اید به ذهن خود رجوع کنید. سعی کنید در هر روز یا هفته زمان مطالعه خود را افزایش دهید. برای مثال در هفته آینده زمان مطالعه خود را به بیست و پنج دقیقه برسانید. با این امر سبب افزایش پایداری خوانش خود خواهید شد.
  2. حین مطالعه یادداشت برداری کنید: بهتر است برای یادآوری بهتر مطالب حین خواندن یادداشت برداری کنید. عمل نوشتن در یادآوری مطالب بسیار مفید است بنابراین یادداشت برداری روش صحیحی برای مطالعه کنکور می‌باشد. برای مثال موقع خواندن مطلبی ویژگیهای آن مورد را بنویسید و زیر مفاهیم آن خط بکشید. در ضمن حین مطالعه آن بخش اگر ایده‌هایی به ذهنتون رسید آن ایده‌ها را بنویسید.
  3. مفاهیم مهم را هایلایت کنید: حین مطالعه سعی کنید اطلاعات مهم و ضروری را هایلایت کنید. لازم به ذکر است فقط دور مفاهیمی که جزء کلمات کلیدی هستند و باعث تکمیل اطلاعات می‌شوند خط بکشید. از هایلایت کردن مفاهیم غیرضرورری خودداری کنید.
  4. مطالب را به صورت ترکیبی مطالعه کنید: یکی از بهترین روش مطالعه کنکور مخصوصا برای درس زیست شناسی ترکیبی خواندن مطالب است. به این صورت که بین مفاهیم جدیدی که مطالعه کرده‌اید با مفاهیم قبلی ارتباط برقرار کنید. زیرا این امر سبب می‌شود اطلاعات جدید در حافظه بلند مدت شما ثبت شوند. با اینکار موقع سر جلسه کنکور و رویارویی با سوالات مفهومی و ترکیبی به راحتی و بدون اتلاف وقت قادر خواهید بود پاسخ صحیح را پیدا کنید. مطالعه ترکیبی از ضروری‌ترین نکات مطالعه کنکور محسوب می‌شود.
  5. تصویر سازی کنید: لازم به ذکر است تصویرسازی مطالبی که می‌خوانید باعث افزایش یادگیری در شما خواهد شد. برای مثال زمانیکه تاریخ شروع یک جنگ را مطالعه می‌کنید بهتر است تاریخ شروع جنگ را با اعداد بسیار بزرگ در ذهن خود تصویر سازی کنید. همچنین با ایجاد صحنه‌سازی و تصویر‌سازی از جنگ و همچنین حک کردن تاریخ شروع و پایان آن در ذهن خود می‌توانید به یادگیری بهتر خود کمک کنید.
  6. با صدای بلند مطالعه کنید: افرادی که یادگیری بهتری از طریق شنیدن دارند بهتر است هنگام مطالعه با صدای بلند مطالب را بخوانند. این عمل باعث افزایش یادگیری مطالب خواهد شد. بنابراین جاهایی که هایلایت کرده‌اید را با صدای بلند بخوانید. همچنین برای کسب نتیجه بهتر می‌توانید از رابطه‌ی بین کلمات استفاده کنید. برای مثال مطالب مهم را با شعر یا آهنگ بخوانید تا در ذهن شما باقی بمانند. یکی از بهترین روش مطالعه کنکور محسوب می‌شود.
  7. موقع مطالعه از خودتان سوال بپرسید: بهتر است برای یادگیری بیشتر موقع مطالعه از خودتان سوال بپرسید برای مثال از خودتان بپرسید این موضوع چطوری به مسائلی که من میدانم و نمیدانم مربوط می‌شود؟ مشخصه جمله چیست؟ چرا نویسنده به این موضوع اشاره کرده است؟ با پرسش و پاسخ از خود می‌توانید مطالب را به حافظه بلند مدت خود بسپارید و به یادگیری مفهومی مطالب دست پیدا کنید.
  8. بعد از مطالعه سعی کنید مطالب را به زبان خودتان بازگویی کنید: بعد از مطالعه هر قسمت سعی کنید آن را به زبان خود بازگویی کنید. این امر باعث می‌شود تا ارزیابی بین اطلاعاتی که به یاد می‌آورید و اطلاعاتی که به یاد نمی‌آورید داشته باشید. به جرات می‌توان گفت از مهم‌ترین نکات مطالعه کنکور محسوب می‌شود.
  9. سعی کنید در رابطه با مطلبی که می‌خوانید با دیگران گفت و گو کنید: یکی از بهترین روش مطالعه کنکور این است که بعد از مطالعه مطالب سعی کنید در رابطه با مطالب خوانده شده با اعضای خانواده یا همکلاسی‌های خود گفت و گو داشته باشید. این امر باعث می‌شود مطالب در ذهن شما تداعی شوند. همچنین نشان دهنده این است که چه قسمتی از مطالب را یاد گرفته‌اید. سپس برگردید و قسمت‌هایی که فراموش کرده‌اید را دوباره مطالعه کنید و درباره آنها با همکلاسی یا اعضای خانوادتان گفت و گو کنید.

مطالب را بازخوانی و مرور کنید: مرور و بازخوانی از عوامل مهم در یادآوری مطالب می‌باشد. با این کار مطالب مهم و ضروری که مشخص کرده‌اید دوباره تکرار می‌شوند. بعد از گذشت یک الی دو روز دوباره مروری بر محتوا و نظریه‌های مهم داشته باشید و حتی الامکان از خودتان امتحان بگیرید.

مشاوره های ونوس...
ما را در سایت مشاوره های ونوس دنبال می کنید

برچسب : پکیج های ونوس , مشاوره ونوس , نویسنده : ونوس venuskonkuriha بازدید : 108 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1398 ساعت: 11:38